Batman Header
Batman Header 2

Главная Наш топ 100 Вся база игр Гостевая книга Страницы сайта Помощь Музыка Книги Поиск


Музыкальные демо 48-128*** Игры 48-128*** Электронные журналы*** Утилиты



ZX-Spectrum Sinclair Qaop JS online games
sorry



ZX-Spectrum Sinclair Qaop JS online games
Gloop Troops



ZX-Spectrum Sinclair Qaop JS online games
Frightmare 128



Перейти в онлайн эмулятор Earthraid v1.1

Перейти в онлайн каталог игр
Управление эмулятором на этой странице через контекстное меню правой кнопки мыши,
чтобы включить звук и музыку,включите 128,а F5-перезагрузить игру,
ДЛЯ ПОЛЬЗОВАТЕЛЕЙ ХРОМА - управление только с онлайн эмулятора

Earthraid v1.1

31.05.2012, 03:26
Новая австрийская игра от автора bmp2scr - Earthraid. Конверсия с С-64.

На Убунте wine категорически отказывается запускать виндовский UnrealSpeccy
Про запуск unreal'а под wine была тема - в конфиге надо какой-то символ убрать, и всё заработает.
Ага. http://zx.pk.ru/showthread.php?t=8050
Crash Nicker
05.06.2012, 17:35
Так, с эмулятором дела наладил (он и так нормально запускается из Total Commander под wine), правда, кнопки от F1 до F12 туго жмутся, но скорость даже лучше, чем у Portable (причём с включённым звуком).

Собственно об игре... Ну такая непритязательная, но интересная пошаговая стратегия, где нужно всеми возможными способами избавляться от инопланетных моллюсков. Делать это можно так: либо лишая их земли для оплодотворения (копать/ставить мины), либо уничтожая их напрямую (ставить мины/пускать ракеты/попрыскать отравы), либо дожидаясь, когда они сами умрут (максимум 20 ходов). Иногда стоит позаботиться и о мирных жителях, либо эвакуируя их перед тем, как моллюски съедят их на завтрак, либо вообще отрезать доступ вторых к первым.

В общем, сейчас техническая реализация игры - уровень плинтуса, но автор не прогадал с объектом для портирования. :) Да, и сразу видно, что разраб - не англичанин, ибо на английский слово "моллюск" переводилось бы, как "squid".
LCD
05.06.2012, 18:04
Оригинальная игра на C64 был доступен только на немецком языке, и была немецкая команда напечатана в журнале, где типа в было. Так что моя работа была перевести все и играть в игры на C64, пока я не понял механику и дублировать его на ZX.
И я думаю, технически это не так уж плохо, на самом деле составлен BASIC.

The original game on C64 was only available in german, and had german instruction printed in the magazine where the type-in was. So my job was to translate anything and play the game on C64 until I understood the mechanics and duplicate it on ZX.
And I think, technically it is not that bad, for the fact it is compiled BASIC.
Rindex
05.06.2012, 18:07
Нормально сделана. Жаль, что AY-музыки в меню нет.

It is normally made. It is a pity that AY music in the menu isn't present.

P.S. Уже есть!
Crash Nicker
05.06.2012, 18:20
Нормально сделана. Жаль, что AY-музыки в меню нет.

По-моему, без музыки игра на 16К-машинах вообще на ура будет идти. Надо только будет проверить...

I guess that without the music, this game would run on 16K machines nicely and smoothly. I need to make sure it would, though...

Оригинальная игра на C64 был доступен только на немецком языке, и была немецкая команда напечатана в журнале, где типа в было. Так что моя работа была перевести все и играть в игры на C64, пока я не понял механику и дублировать его на ZX.
И я думаю, технически это не так уж плохо, на самом деле составлен BASIC.

The original game on C64 was only available in german, and had german instruction printed in the magazine where the type-in was. So my job was to translate anything and play the game on C64 until I understood the mechanics and duplicate it on ZX.
And I think, technically it is not that bad, for the fact it is compiled BASIC.

Er, I think there's no need for translating the text to Russian, especially if it's a machine translation. And yes, I'm kinda amused that people manage to such nice little things on BASIC. :)
LCD
05.06.2012, 20:08
You are right with AY-music in Menu, so maybe I will make a v 1.1 of the game later, also with faster random numbers generator. I was waiting for the AY music and it came three days too late (I'm lame with Soundtracker).
The game will not work on 16K. I can put it below 32768 without any problems, but the map buffers, instruction and beep engine take too much memory. It is easy to manage to make the buffers smaller using single bits, and remove instruction, but there is still the compiler that puts its heap in high memory. Apart from this, I don't suppose there are many 16K users around :wink:.
I expect, most users have 128K at least (not talking about ZS Scorpion 256+ Turbo ot Pentagons).

I noticed too late that automatic translation did not make much sense. It is 30 years now since I learned russian language. Still knowing most cyrilics, but cannot enter them on german keyboard.
Crash Nicker
05.06.2012, 23:18
I expect, most users have 128K at least (not talking about ZS Scorpion 256+ Turbo ot Pentagons).

There's a really few Russian games that run only on machines with 256K of memory or more, or those which work exclusively on Pentagons or Scorpions. And yet there's not a lot of games that may run even on original 48K Speccies (mostly the products made in early 90s fit into these system requirements). So yeah, it's pretty much to be expected that 128K is gonna be the standard on our lands.

Not that I have anything against 48K+AY, though...
jerri
06.06.2012, 09:50
As i understand the game written on ZX Basic
I think if you rewrite game in assembler it will be smaller
LCD
06.06.2012, 10:43
As i understand the game written on ZX Basic
I think if you rewrite game in assembler it will be smaller
Yes, it is written with boriels ZX BASIC Compiler, but it has some inline assembler parts (screen handling). Written fully in assembler it would surely fit in 16K Spectrum, but I cannot code that good in Assembler. In fact I never made a full assembler game yet.
The sources for Earthraid are available here:
http://www.boriel.com/forum/gallery/new-game-earthraid-t766-15.html
jerri
06.06.2012, 14:21
LCD, holy grail :)
if you want to translate the game entirely in assembler, I can help you in this event
LCD
07.06.2012, 23:15
LCD, holy grail :)
if you want to translate the game entirely in assembler, I can help you in this event
Wow. Nice offer, okay! I currently working on v 1.1 where even more stuff was replaced with pure assembler, it is also more optimised now.
LCD
26.06.2012, 23:31
Zdraswujtje!
I just uploaded version 1.1. Enjoy!
Available from my website:
http://members.inode.at/838331/index.html
Rindex
26.06.2012, 23:45
Добавил ссылку в первый пост. Появилась AY-музыка. Играть стало приятнее. Спасибо LCD.
LCD
27.06.2012, 01:21
You are welcome, Rindex. It is not just only the AY Music. The calculations are now much faster (because the compiler got new faster random generator), there are also some optimisations and new "clear screen" effect, also fixed bad spelling, but it is correct: AY Sound is the new main feature.
scl^mc
27.06.2012, 09:08
oh, my pure eyes... :)
in my opinion, very good idea, but design not so good so can be
LCD
27.06.2012, 15:16
oh, my pure eyes... :)
in my opinion, very good idea, but design not so good so can be

:v2_dizzy_rain:
Design was taken over from C64 with only very small improvements.
jerri
28.06.2012, 09:55
LCD, may be full redesign is good idea?
LCD
28.06.2012, 20:06
LCD, may be full redesign is good idea?

Yes, Jerri, it could be a good idea. So you want really to write "Earthraid Plus"? No problem with this (I just hope, there will be a TAP version and if you use interrupts, the "I" Register is higher than 127). I know, I cannot code better than most russian coders (maybe except AER ;) ), so looking forward to see how you could improve it.
By the way it is a untold story that my project "It came from outer space" which I started in the late 90's was planed as a follow-up to Earthraid, with much better presentation, scrolling big landscape and such stuff.
http://members.inode.at/838331/zx/it1.png, but it will take some time first, to finish other projects.


Многие современные устройства, включая даже карманные компьютеры и коммуникаторы,располагают достаточной мощностью для эмуляции Z80. Благодаря большой базе готового программного обеспечения (в основном игр и музыкальных демо) «Sinclair ZX Spectrum» является, возможно, наиболее эмулируемой платформой в мире. Этот сайт окунет вас в атмосферу детства,когда были деревянные игрушки,ламповые телевизоры и наш любимый спекки. Только у нас можно поиграть в онлайн без загрузки дополнительно Java и с качественным,удобным интерфейсом эмулятора позволяющим интерактивно загружать свои файлы и сохранять имеющиеся. Разаботчик эмулятора © Jan Bobrowski
Всего комментариев: 1
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
All rights reserved True Edition © 2011-2018
·ZX-Spectrum Sinclair JS online games
Хостинг от uCoz