Batman Header
Batman Header 2

Главная Игры и Демосцены Наш топ 100 Вся база игр Гостевая книга Страницы сайта Помощь Музыка Книги Поиск


Музыкальные демо 48-128*** Игры 48-128*** Электронные журналы*** Утилиты



ZX-Spectrum Sinclair Qaop JS online games
CHUJ.TAP



ZX-Spectrum Sinclair Qaop JS online games
str gift



ZX-Spectrum Sinclair Qaop JS online games
BINARY_L.TAP

Myth-History In The Making - ZX Spectrum online games free

ZX SPECTRUM play online игры

если игра не запустилась,то нажми reset в левом меню эмулятора и обнови страницу для корректной работы и музыки это желательно делать всегда

Нажмите старт и играйте,прямо в браузере,кратко по управлению тк не все помнят,,,Qaop полностью эмулирует спекки,если нужно из бэйсика запустить игру-нажать R затем ENTER,клава по умолчанию 6-влево,7-вправо,8-вниз,9-вверх,0-огонь,,,спэйс и энтер как ввод

---» START только для Мозилла Файрфокс

Это превиев,он грузится только в 48кб,если программа не пошла-жать START,для смены картинки обычно SPACE или ENTER


Управление эмулятором на этой странице через контекстное меню правой кнопки мыши,
чтобы включить звук и музыку,включите 128,а F5-перезагрузить игру,ДЛЯ ПОЛЬЗОВАТЕЛЕЙ ХРОМА - управление только с онлайн эмулятора

Более удобная навигация по играм здесь

Spectrum zx Sinclair online in you browser


FOTO


      Прикрепления: MYTH.tap(190Kb) · 7180078.png(11Kb)

Myth-History In The Making



Myth-History In The Making

Full title Myth: History in the Making
Year of release 1989
Publisher System 3 Software Ltd (UK)
Re-released by Kixx (UK)
MCM Software S.A. (Spain)
Author(s) Concept Animations (Neil Dodwell, Dave Dew)
Machine type ZX Spectrum 48K/128K
Number of players 1
Controls Kempston, Interface 2, Cursor, Redefineable keys
Type Arcade: Adventure
Message language English
Original publication Commercial
Original price £9.99 (£14.99 for disk version)
Budget price £3.99
Availability Available as both Perfect TZX and non-TZX
Protection scheme Multiple schemes (see individual downloads)
Additional info Appeared on the compilation System 3 Pack (US Gold Ltd)
Features Ancient Mythology
Also listed on Wikipedia and Freebase
Other systems This title was also advertised for and/or published on the Amstrad CPC, Commodore 64 and NES

Myth - History in the Making
Оценки в журналах
Crash 96 из 100
MicroHobby 95 из 100
Sinclair User 93,87 из 100
Your Sinclair 95 из 100

Myth: History in the Making — игра в жанре приключенческого платформера, разработанная компанией Concept Animations совместно с Marjacq Micro в 1989 году. На территории Англии распространялась компаниями System 3 Software и Kixx, а также компанией MCM Software в Испании. Стоимость игры составляла £9.99 для кассетной и £14.99 для дискетной/микродрайвной версий, впоследствии была снижена до £3.99.

Игра работает на ZX Spectrum 48K и поддерживает AY-3-8910 (звуковые эффекты во время игры).

Помимо ZX Spectrum игра также вышла на платформах Amiga, Amiga CD32, Amstrad CPC, Commodore 64 и NES (под названием Conan). При этом версии для всех платформ, кроме ZX Spectrum и Amstrad CPC, представляют собой более типичный платформер со скроллингом экрана и имеют другой дизайн.

Версия для ZX Spectrum имела цветную графику с высокой детализацией, большое количество анимации и состояла из пяти подгружаемых уровней, каждый из которых имел собственный набор графики, включая спрайты главного героя. Вместо скроллинга использовалось поэкранное перемещение.

Игра попала на 12 позицию списка YS Readers Top 100 и на 24 позицию CRASH Top 100 — список 100 лучших игр, опубликованных журналами Your Sinclair и CRASH.

В 1995 году Денис Кузнецов разрабатывал неофициальное продолжение игры - Myth II: Return to Hell. Разработка не была завершена, незавершённая игра была опубликована только в середине 2008 года.

В 2003 году группа Studio Stall выпустила игру Lethargy, имеющую аналогичный игровой процесс и оформление.
Содержание
[убрать]

1 Разработка
2 Авторы
3 Скриншоты
4 Ссылки

Разработка

В начале разработки была составлена спецификация на будущую игру, состоящая из 100 страниц. Разработка заняла девять месяцев, начиная с января 1989 года.

Разработка велась на IBM PC с использованием кросс-ассемблера PD8. Спрайты были созданы в специально разработанном редакторе FLUID, обрабатывались утилитой, подготавливающей дополнительную информацию о кадрах анимации и упаковывавшей данные и загружались на PC. Для создания карты игры использовалась специально разработанная программа, позволявшая составлять карту из отдельных символов.

Для решения проблемы клэшинга цветов было решено выводить спрайты "за" фоном, а не накладывать их поверх графики фона, как в большинстве игр для ZX Spectrum.

Игра обновляет экран с частотой 17 кадров в секунду. В начале разработки предполагалось, что в игре будет прокрутка фона, но это ограничило-бы количество объектов на экране и возможность использования цвета. Поэтому от прокрутки в версии для ZX Spectrum отказались, но она сохранилась в версиях для других платформ.

Процедуры вывода спрайтов были разработаны специально для игры. Они поддерживают обрезание спрайтов, зеркальное отображение по горизонтали. Так как спрайты выводятся на чёрном фоне, в игре не используются маски спрайтов, что позволило сэкономить память. Для ускорения вывода спрайтов использовались отдельные процедуры для каждой возможной ширины спрайта.

В процессе разработки игры было три основных проблемы — дозагрузки, нехватка памяти и способ перемещения по карте игры. По причине нехватки памяти в игру не попала часть созданной анимации. Для перемещения по карте был выбран метод окна, меньшего по размеру, чем область отображения игровой ситуации. Смена экрана происходит заранее и новая локация частично пересекается с предыдущей, что позволяет игроку легче ориентироваться при перемещении.

После завершения разработки игры в планах на будущее была разработка второй части игры, но эти планы не были реализованы.
Авторы

Код, звук: Neil Dodwell
Графика: Dave Dew
Оригинальный дизайн: Mark Cale

MYTH - History in the Making
©1989 System 3
Programming: Peter Baron
Graphics: Bob Stevenson
Producer: Mark Cale
Concept: Mark Cale
Additional Design: Bob Stevenson & Peter Baron
Music: Jeroen Tel/Maniacs of Noise - Stefan Hartwig (loader)
-----------------------------------------------------
GENRE: Action Adventure

THE MYTH STORY

Magical tales of intrigue and mystery were spawned thousands of
years ago, as the world's civilisation believed that
mythological gods and demons carved out the way of the world.
They were said to have dealt their own hand in the epic Game of
Life and ruled their domains with cast iron law and powerful
sorcery not known to mere mortals. The subsequent fear of such
sorcery enabled the gods to mold their own world, like an
elaborate game of chess, and pre-ordain the fate and destiny of
their minions. The combination of ruling bodies kept the world
in balance and laid the foundations of our history.

Only a mortal can attempt to change the eras of time...

***********
An everyday lad lounges at his desk fully submerged in an article
he reads aloud in his complex mind, about Medusa, the terrifying
snakes that entwine her scalp, and shivering coldness of her
black-eyed stare as she turns courageous men to solid stone. The
lad seems arrogantly amused with what he reads and curls his
upper lip in an aggrieved sneer, signaling his resentment at the
brash, uniformed way in which his favorite daydreams had been
handled.

"This guy's a jerk", rolls off his silver tongue as he hurls the
trash magazine into an overused bin. It seems near bursting with
a hive of knowledgeable mythological drawings, screwed up and
scribbled out, that weren't quite good enough or didn't depict
how a certain fable was meant to annihilate all who dared
challenge it or who didn't respect its vital role in the strat-
egic Game of Live and History. He would spend hours thumbing
through books and sketching the theories as he understood them,
believing that mythology was for real, believing everything was
there for a reason, believing that titanic gods watched his
every moves and even played some of them for him so as to ensure
that foreseen destiny would indeed take its course.

This guy was hooked, at times he wore blinkers to everyday life,
or upset school teachers with his hankering on about myths and
how they were the only history any of us need learn if we were
to ensure the future turns of the world were in the right
direction.

Maybe he seemed a little confused, strange to some teachers, but
everyone warmed to him. He wore the right trainers, the right
jeans, he hung out with the right guys, danced to the right
music. His cockiness and arrogance was a lure to all the best
girls in school and his contempt for those who wouldn't listen
to him, shieded him, and gave him bigger following than the
school football captain. This guy was a happening, a hero to
younger kids, a thorn in the side of history teachers and a
real worry to his parents who had seen his obsession grow from a
passing interest to the only supporting crutch his life seemed
to be leaning on. This obsession wooed him to sleep at night and
led him through everyday life with hypnotic effect. He couldn't
wait to get home and lose himself in mythological literature, to
draw his favorite characters and dream of long-fought battles
through time itself.

If he only knew. Word of his undying loyalty to mythology had
not only spanned the length and breadth of the school playing
fields and formed major points of discussion over school dinners,
but had astonishingly penetrated the Heavens.

The last remaining good titans had been casting a hopeful net
over our planet for some time, a global search that had them
clammering for a mortal with character, cunning, and most of all,
belief. These great universal dictators had swallowed their pride
and had finally succumbed to the fact that their means of
rulership was now rapidly becoming a laughing stock. Strong,
steadfast beings who aggressively ruled the Heavens, the Seas,
the Land, were now in a state of panic. The evil god Dameron, a
self-appointed leader, turning the skies black with rage and the
seas red with the blood of many a god who dared question his
tyranny. Bloodbaths arose in the Heavens, death was meeting
those who refused to control their part of History in his way
and the once seemingly solid temple of this History was now being
severely rocked to its very foundations.

The law stated that the great gods could not interfere directly
with the destiny of Modern History, but that the world's future
lay with its past and therefore by changing the past, Dameron
will conquer the future and forever destroy mortal Life.

An encouraging fire engulfed the era of time as they found who
they were looking for and with the discovery of a mortal with
such a belief they breathed tentative, if not premature, sighs
of relief into the soul of our hopeful History.

They were to visit him in his sleep and bargain with mortality,
convince him that his relentless pursuit of mythology was to be
rewarded by actually meeting the gods he dreamt of by battling
the demons he scribbled on pieces of old paper, by solving the
life and death riddles of ancient leaders. He must confront the
twisted power of Dameron and struggle through all the corner-
stones of time, putting right the evil god's wrongdoings and
setting the wheels of our History in motion once again in the
right direction.

They were to take him through all mythological eras of time,
including roman-greek, norse-viking and egyptian. then onwards
towards the greatest challenge for no mere mortal except this
one, Dameron. The world's future is at stake and must be
brought back to tranquil normality. He must remember his
arrogance, he must have faith in the prophecies he tried to
enforce upon others.

He must believe that this is

History in the Making!

**************************************************

INTRODUCTION TO THE GAME

This game has 4 levels. They are:

1. Greek Legends
2. Norse Legends
3. Egyptian Legends
4. The Final Confrontation (with Dameron)

Each level has several phases, which can be quite different in
play. The end of the last level is followed by a game End
Sequence.

CONTROLS OF THE CHARACTER MOVEMENTS

Plug joystick in Port 2 (no keyboard controls).

Upon Level load completion press Fire to start (this allows you
to take a rest in-between levels...).

Without Fire button pressed, the joystick controls the movements
around the screen. There is walking and jumping (2 kinds). With
Fire depressed, you are in the fighting mode, and motion of
joystick then gives (Level 1 through 3):

Throw Daggers
High kick (pulled _____ | ______ High punch
opposite to facing) \ | / or weapon blow
\ | /
\ | / Middle punch
Kick (pulled -------------X------------ or stab with weapon
opposite to facing) / | \ (or throw fire bolts)
/ | \
Low kick (pulled _____/ | \_______ Lower punch
opposite to facing) | or stab with weapon
Kneel / Crouch
(or icon pick up)

Notes:
1. Directions are for facing right. When facing left, reverse
all directions.
2. Some weapons have to be worked with fire button in conjunc-
tion with joystick movement (you will have to try!).

WEAPONS

Levels 1 thru 3 have various weapons that you obtain by
various ways (for you to find out - hints are provided below).
You start with your bare fists...

You select the weapon by pressing the < | | > keys to scroll
left-right or right-left. The center top of the screen shows
only 3 slots, so not all the weapons you have show. You have to
scroll. The center one is the one in use.

Level 4 is unique in this area as you are on a magic carpet
fighting like a jet fighter... So the controls are like hori-
zontal shoot'em up games. You do get various weapons there too.

LIVES/ENERGY

The top right of the screen shows the number of lives in reserve
and your energy. Instead of an energy bar you have 3 (at start)
energy pellets which change color upon use. In the game you may
have up to 4 such pellets as you can gain new ones in the play.
So it is for lives. You can have up to 7 in reserve even though
you start only with 2.

GENERAL HINTS

Always remember you can pause/unpause the game using the P key!

The first aspects of the game you should MASTER are the JOYSTICK
controls. The highly interactive nature of the game is required
because of some of the COMPLEX MOVES the main character has to
perform. A high level of competence at the controls will enhance
your game play CONSIDERABLY. Try use with trainers on!

Because of the adventure elements, our second suggestion is that
you should get into the habit of RECORDING what happens on each
screen. This will enable you to obtain HIGHER SCORES with
repeated play.

The last point is, NEVER take anything FOR GRANTED - some things
are not as they appear. Be curious, nosey, etc. and try
everything. Throwing things in fire can bring unexpected results
for example.

-------------------------------------------------------
Written in June 2000 with input by COWBOY of FBR (1989), and
hints from Kim Lemon's Site discussion board, as well as the
VOID Site info for the Spectrum.

-END-

(extras from the original instructions sheet)

Keyboard controls

[...]

For Spectrum and Amstrad owners

SPACE BAR - Cycle through and select icon in window
- Press again outwards to get back in the game
Q - Left
W - Right
I - Up
J - Down / small jump
O - Fire
H - Pause game

If these keys prove unsuitable to some games players, there is
an option to define the keys at the beginning of the game.

Status area definitions

For Spectrum and Amstrad owners

Status area
ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿ ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿ ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³Score ³ ³Amount ³ ³Energy ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿ ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿ ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³Lives ³ ³Collected items³ ³Teleport cons ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

Lives - Ammount of lives (up to six)
Score - Current score
Amount - Shows the number of times the currently selected item can be used
Items - Shows what you are holding. Press SPACE to select them
and LEFT and RIGHT to move
Energy - Shows your energy. When energy is low the man will pulse
colours. When energy reaches zero a life is lost and
energy reset to maximum
Teleport icons - The amount of these you have collected so far. When all
have been collected they will flash continuously to
confirm that the master icon is on the map

[...]

Clues

For Spectrum and Amstrad owners

Collect all the "TELEPORT ICONS" to reveal a "MASTER ICON". This is then
used on the "TELEPORT PAD" to get results.

CHEST
Treasure what you may find.

VASES
Take a welcome break and your quest could prove fruitful.

GEMS
Just what the doctor ordered.

HEART ITEM
Conserve your strength and realise your limitations.

DOVE
Be flight and cause a major coo!

SKULLS
A burning desire brings out the devil in you.

MEDUSA
Head off in the right direction and open your eyes to all around you.

TRIDENT
Be a kill joy, two's company but there's a crowd.

SACK
As you journey onwards, remember you have certain statutory rights.

BOLTS
It all adds up to a lot, so save some for a rainy day. если игра без автозапуска,то нажмите "R" затем "Enter" (ну или Ввод по рабоче-крестьянски))

Стопроцентная эмуляция работы спекки в онлайне,игры и демо,тысячи программ в наличии,прохождения,скачать бесплатно 8_ми битные треки,сделать снэпшоты не запуская отдельную программу и тут же сохранить их,Ваш браузер - Ваш спекки,с появлением canvas,появилась возможность сделать это чудо прямо в браузере с точностью до бита ULA и ППЗУ.....пи...пи..spectrum ,ИГРАТЬ,ОНЛАЙН,ИГРА,ИГРЫ, часы,zx spectrum,zx spectrum games,zx spectrum emulator,zx spectrum игры,zx spectrum купить,zx spectrum эмулятор,spectrum игры


Многие современные устройства, включая даже карманные компьютеры и коммуникаторы,располагают достаточной мощностью для эмуляции Z80. Благодаря большой базе готового программного обеспечения (в основном игр и музыкальных демо) «Sinclair ZX Spectrum» является, возможно, наиболее эмулируемой платформой в мире. Этот сайт окунет вас в атмосферу детства,когда были деревянные игрушки,ламповые телевизоры и наш любимый спекки. Только у нас можно поиграть в онлайн без загрузки дополнительно Java и с качественным,удобным интерфейсом эмулятора позволяющим интерактивно загружать свои файлы и сохранять имеющиеся.

Разработчик эмулятора © Jan Bobrowski

play,zx spectrum,games,online,spectrum,online,emulator,игры,для,zx-spectrum,zxspectrum,zx spectrum emulator,zx spectrum игры, скачать,игры zx spectrum,скачать,бесплатно,эмулятор,zx spectrum онлайн, Стопроцентная эмуляция работы спекки в онлайне,игры и демо,тысячи программ в наличии,прохождения,скачать бесплатно 8_ми битные треки, сделать снэпшоты не запуская отдельную программу и тут же сохранить их, Ваш браузер - Ваш спекки,с появлением canvas,появилась возможность сделать это чудо прямо в браузере с точностью до бита ULA и ППЗУ.....пи...пи..spectrum ,ИГРАТЬ, ОНЛАЙН,ИГРА,ИГРЫ, часы,zx spectrum,zx spectrum games,zx spectrum emulator, zx spectrum игры,zx spectrum купить,zx spectrum эмулятор,spectrum игры,spectrum,игры,qaop,games,онлайне,спекки,демо,браузере,эмулятора,форума,программ,сделать,пи, sinclair,firefox,java,overview,играть,эмуляция,бесплатно,страница, free,установки,удобная,8_ми,файлы,ассемблер,dizzy,функции,фотографии,компьютера,ZX Spectrum online games free,ZX-Spectrum Sinclair Qaop JS online games free,canvas, ZX,SPECTRUM,online,128,spectrum,игры,qaop,games,онлайне,спекки,демо,браузере, эмулятора,форума,программ,сделать,пи,sinclair,firefox,java,overview,играть,эмуляция,бесплатно,страница,free,установки,удобная,8_ми,сайта,share,lorem,your,this, компьютера,блок,процессор,файлы,ассемблер,are,dizzy,функции, ZX-Spectrum online fullscreen emulator Qaop JS online games-тысячи игр для спектрума в онлайне без установки дополнительных надстроек,100% эмуляция, браузер как компьютер
All rights reserved True Edition © 2011-2018
·ZX-Spectrum Sinclair 128 TR-DOS online games
      Прикрепления: GAMES226.trd(640.0 Kb)